قوز پشتی

تعريف قوز(كايفوز) در ناحيه پشتی چه می باشد؟

 قوز پشتی يا پشت خميده، به دنبال قرار گرفتن در وضعيت نامناسب ايجاد می شود. اين وضعيت در ميان نوجوانان و افراد جوان شايع می باشد، آنها اغلب در وضعيت نشسته و ايستاده بصورت خميده قرار می گيرند، كه باعث می شود ستون فقرات به سمت جلو خم شود.

آيا وضعيت قوز پشتی می تواند اصلاح شود؟

وضعيت قوز پشتی قابل اصلاح است. هنگامی كه بر روی يك سطح صاف دراز می كشيد، يا زمانی كه ستون فقرات كشيده شود، اين وضعيت تصحيح می شود. در عكس راديوگرافی، هيچگونه حالت غيرعادی در مورد اختلال مهره ها قابل مشاهده نيست، به اين دليل كه تغيير شكل مهره ها دليل ايجاد اين نوع قوز پشتی نمی باشد.

به چه علائمی در نوجوانان بايد توجه شود؟

در بعضی مواقع قوز پشتی علائمی جز انحنای غير طبيعی پشت ايجاد نمی كند. با اين وجود، در بعضی موارد اين وضعيت باعث ايجاد درد، حساسيت به لمس ستون فقرات، سفتی و خستگی می شود.

درمان قوز پشتی در نوجوانان

در واقع گام اول اين است كه، قوز پشتی به راحتی بوسيله آموزش در خصوص وضعيت مناسب و برخی آموزش ها در خصوص چگونگی نشستن و ايستادن به طرز صحيح، اصلاح می شود.

گام دوم، نگه داشتن بدن در وضعيت مناسب می باشد، يعنی پشت و شانه ها صاف، چانه بالا، قفسه سينه بيرون، و شكم به داخل، مانند تصوير زير:

گام سوم، در بهبود وضعيت ظاهری انجام دادن تمرينات به صورت زير می باشد:

بعضی مواقع از قوزبند به عنوان يك ياد آورنده حركتی، كه می تواند شما را در وضعيت مناسبی قرار دهد استفاده نماييد. قوز بند از خم شدن جلوگيری می كند و با كشيدن شانه به سمت عقب و موقعيت مناسب، به اصلاح وضعيت بدن كمك می كند.

توصيه مهم به پدر مادرها و نوجوانان:

پدر و مادرها بايد از عادت های نوجوانان در طول مطالعه و يا حتی راه رفتن مطلع باشند. لطفا به نحوه صحيح نشستن و راه رفتن در عكس ها توجه نماييد.

 

 

 

 

 

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام