تمرينات ورزشى براى بيماران مبتلا به سرطان : تناسب اندام پس از درمان

تمرينات ورزشی به افراد مبتلا به سرطان كمک می كند تا برای مدت طولانی سلامت باشند. در اين مقاله به شما آموزش می دهیم كه چگونه تمرينات ورزشی را آغاز كنيد. پرداختن به موضوع سرطان و ايجاد روشی برای درمان اين بيمار يک دستاورد بسيار بزرگ است. بيشتر افرادی كه مداوا شده اند و نه همه، يک اولويت جديد در زندگی پيدا می كنند: جلوگيری از بازگشت سرطان.

 تحقيقات اخير نشان می دهد كه ورزش برای بيماران سرطانی مفيد است.

 طول عمر بيشتر، احتمال بازگشت كمتر

تمرينات ورزشی و تغذيه صحيح می تواند از ابتلا به سرطان جلوگيری كند. مطالعه و تحقيقات اخير نشان می دهد كه ورزش كردن برای بيماران مبتلا به سرطان از بازگشت اين بيماری جلوگيری می كند.

در مطالعاتی كه روی چندين نوع سرطان صورت گرفته است، اضافه وزن در افراد مبتلا به سرطان پس از درمان كامل، با طول عمر كمتر و شانس بيشتر بازگشت سرطان در ارتباط است. بر طبق آخرين گزارش ها، زنانی كه پس از درمان كامل سرطان سينه ورزش می كردند، زندگی طولانی تری داشته و بازگشت بيماری در آن ها كمتر بود. دو پژوهش بالينی اخير نشان داده است، افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ كه ورزش می كنند طول عمر بيشتری در مقايسه با ساير افراد مبتلا به اين بيماری دارند.

 

تمرينات ورزشی چه فايده ای برای آن ها دارد؟

تمرینات ورزشی، برای عموم مردم مفید است. اما برای افراد مبتلا به سرطان چطور؟ تمرينات ورزشی، همانطور كه برای ساير انسان ها سودمند است فوايد يكسانی برای افرادی كه بیماری سرطان را پشت سر گذاشته اند، نيز دارد. برخی از اين مزايا شامل افزايش سطح آمادگی جسمانی، قدرت عضلانی بيشتر و حجم چربی كمتر، و كاهش وزن بيشتر است.

تمرينات ورزشی همچنين می توانند :

   بهبود وضعيت روحی

   اعتماد به نفس بيشتر

   كاهش خستگی

تمرينات ورزشی را چه زمانی بايد شروع كرد؟

بعد از تشخيص و درمان سرطان چه زمانی لازم است تا شروع به ورزش كنيم؟ در سريع ترين زمان ممكن

مطالعات نشان می دهد، بعد از تشخيص سرطان، افراد احساس ضعف می كنند. استرس، افسردگي، و احساس بيماری و يا خستگی از بيماری و درمان و مداوا همه اين ها باعث می شود تا فعاليت افراد مبتلا به سرطان كمتر شود. مشكل اين است كه بيشتر افراد بعد از درمان بی تحرک باقی می مانند.

 

تمرينات ورزشی چه مقدار و در چه حد بايد باشد؟

انجمن سرطان آمريكا، برای افراد معمولی و نرمال حداقل 30 تا 60 دقيقه فعاليت جسمانی متوسط تا شديد و حداقل 5 روز در هفته را توصيه می كند. اثبات شده است که اين ميزان تمرينات ورزشی، خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی عروقی و دیابت را کاهش می دهد. به علاوه كارشناسان اظهار می كنند كه اين نوع فعاليت های جسمانی می تواند برای بيماران مبتلا به سرطان بسيار مفيد باشد.

سعی کنید فعالیتی را که از آن لذت می برید را انجام دهيد، همچنين داشتن یک دوست برای اینکه با هم ورزش کنید باعث افزايش انگيزه شما خواهد شد. هر فعاليتی كه داريد، از آن دلسرد نشويد. انجام هر نوع فعاليتی بهتر از غيرفعال و بی تحرک بودن است. يک نكته كليدی اين است كه، به آهستگی شروع و با انرژی اندام ايده آل خود را بسازيد.

چه نوع ورزش ها و تمریناتی ؟

ورزش های مختلفی وجود دارد كه می تواند به بيماران سرطانی و يا افراد ديگر كمک كند تا تناسب اندام گذشته خود را دوباره به دست آورند.

   ورزش های انعطافی (كششی)

   تمرينات ايروبيک (هوازی)، مانند پياده رويی سريع، دويدن، و شنا كردن. اين نوع ورزش ها باعث كالری سوزی می شود و به كاهش وزن كمک می كند.

   تمرينات مقاومتی (وزنه برداری يا ورزش ايزومتريک) كه باعث عضله سازی مي شود.

برای مراقبت چه بايد كرد؟

 تمرينات ورزشی برای بیماران مبتلا به سرطان، ممکن است احتمال مشکلات قلبی را به میزان کمی افزایش دهد. بهترین پیشنهاد این است که قبل از شروع فعاليت، تست ورزش بدهید و قبل از شروع برنامه ورزشی متوسط یا شدید، تاییدیه پزشکی از انکولوژیست خود دریافت کنید.

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام