10حرکت ورزشی داخل اتاق کار یا میز کامپیوتر

 

1-  در حالت كاملاً صاف بنشینید. دست ها در كنار بدن قرار بگیرند. به آرامی هر دو شانه را بالا ببرید. ۵ ثانیه مكث كنید و سپس شانه ها را رها كنید. این حركت را ۵ مرتبه تكرار كنید.

.                                                                 

 

2-  در حالت كاملاً صاف بنشینید. دست ها در كنار بدن قرار بگیرند. به آرامی هر دو شانه را ۵ مرتبه به جلو بچرخانید و سپس ۵ مرتبه به عقب بچرخانید.

 

3-  در حالت كاملاً صاف بنشینید: هر دو دست را به صورت كشیده در جلوی خود بگیرید و انگشتان و مچ را باز و بسته كنید.(۵ مرتبه). سپس در طرفین و بالای سر اینكار را تكرار نمایید.

.                                                                  

4-  در حالت كاملاً صاف بنشینید. دست ها در كنار بدن قرار بگیرند. سر را به یك سمت خم كنید، طوری كه گوش به شانه همان سمت نزدیك شود. ۵ ثانیه مكث كنید و سپس به حالت اول برگردید (۵ مرتبه). حركت را برای سمت دیگر تكرار كنید.

 

5-  سر را از حالت كاملاً صاف در راستای بدن به آرامی به پایین خم كنید، طوری كه چانه به قفسه سینه نزدیك شود. ۵ ثانیه مكث كنید و به حالت اول برگردید.

.                                                    

 

6-  در حالت كاملاً صاف بنشینید. عضلات شكم را منقبض كنید (شكم را داخل بكشید). ۵ ثانیه مكث كنید. این حركت را ۵ مرتبه تكرار كنید.

7-  در حالت كاملاً صاف بنشینید. پای راست را از روی زمین بلند كنید و مستقیم در راستای ران نگه دارید. ۵ ثانیه مكث كنید (۵ مرتبه). حركت را با پای چپ تكرار كنید.

.                                                          

 

8-   بایستید و دست ها را در گودی كمر بگذارید. به آرامی و فقط ۱۰ درجه به عقب خم شوید و قفسه سینه را باز كنید. ۵ ثانیه مكث كنید و به حالت اول برگردید. (۵ مرتبه)

9-  كف دست خود را به سر و سر را به كف دست خود فشار دهید و برای 10 ثانیه انقباض را نگه داشته و رها نمایید. این حركت را از جهات مختلف پیشانی، پهلوها و پشت سر چند مرتبه در روز تكرار نمایید.

                              .                            

10-  بعد از انجام تمرینات ذكر شده، ۳ تا ۵ نفس عمیق بكشید و به كار خود ادامه دهید.

 

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام