تمرينات كششى براى هالوكس والگوس و بونيون

هالوكس والگوس وضعيتى است كه در آن انگشت شست پا دچار يک برآمدگى در سمت داخل مى شود و انگشت بزرگ به سمت انگشت دوم متمايل مى شود. اين وضعيت ممكن است به طور ارثى ايجاد شود يا به مرور با افزايش سن و عدم رعايت يک سرى نكات طبى در پوشيدن كفش، رخ دهد. پوشيدن كفش هاى پنجه باريک و پاشنه بلند مى تواند افراد را به خصوص خانم ها در معرض بونيون انگشت شست پا و شست پاى كج قرار دهد . انجام تمرينات ورزشى و حركات كششى مى تواند در كاهش انحراف و پيش گيرى از بدتر شدن مشكل موثر باشد.

   1. روى زمين يا صندلى بنشينيد و زانوى خود را صاف كنيد يک باند پشت پا بندازيد. مچ پا به همراه انگشت شست پا را به سمت زمين بكشيد و همزمان كش را به سمت خود بكشيد. 20 ثانيه نگه داريد و سپس براى پاى ديگر انجام دهيد  اين تمرين را 10 بار تكرار كنيد.

 

 

 

   2. در حالى كه ايستاده ايد، انگشت شست پا را به سمت سقف حركت دهيد وضعيت براى 10 ثانيه نگه داريد . سپس به حالت اول برگرديد. همين كه چندين مرتبه اين تمرين را انجام مى دهيد، احساس مى كنيد عضلات از سمت داخل پاشنه به سمت داخل قوس پا و انگشت شست پا حركت مى كنند، اين تمرين يراى تقويت عضلات مربوطه است.

 

 

 

   3. درحالى كه 3 انگشت ميانى پا را از هم دور و به سمت بالا مى آوريد سعى كنيد انگشت شست و انگشت كوچک را به سمت زمين فشار دهيد. براى 10 ثانيه وضعيت را حفظ كنيد سپس به وضعيت اوليه برگرديد. اين تمرين را 20 مرتبه تكرار كنيد.

 

 

 

 

   4. انگشت شست پاى خود را بگيريد و يكبار در جهت عقربه هاى ساعت براي 20 ثانيه آن را بچرخانيد و سرى بعد در خلاف جهت عقربه هاى ساعت آن را تكان دهيد. اين تمرين را 10 بار تكرار نماييد.

 

 

 

 

 

   5. يک حوله روى زمين بياندازيد و سعى كنيد با انگشتان پا حوله را بگيريد و جمع كنيد. اين تمرين را يكبار در صبح و يكبار در شب انجام دهيد.

 

 

 

   6. تمرين ديگر اين است كه يک كش را بين دو انگشت بزرگ پا بياندازيد و سعي كنيد براى 20 ثانيه اين كشش را در اين وضعيت حفظ كنيد سپس به وضعيت استراحت مفصل برگشته و مجدد كشش را وارد نماييد. اين تمرين را 20 مرتبه در روز تكرار كنيد.

 

 

 

محصولات پيشگيرانه و درمانى هالوكس والگوس پاک سمن :

اسپلنت هالوكس والگوس نرم

 

اسپلنت هالوكس والگوس سخت(چپ و راست)

 

((براى مشاوره تخصصى تر، سوالات پزشكى خود را از تيم پزشكى پاک سمن در بخش مشاوره بپرسيد.))

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام