اقدامات مهم بعد از زلزله برای آسيب ديدگان

 

يكی از مهم ترين مشكلاتی كه زلزله زدگان با آن روبرو هستند كاهش دمای هوا و افزايش سرما است كه سبب می شود هزاران نفر در خطر بيماری های ناشی از سرما مانند سرمازدگی، بيماری های تنفسی و حتی سرماخوردگی می باشند. علاوه بر اين، سرما سبب تشديد دردهای كليوی، تشديد دردهای استخوانی مثل بيماری آرتروز نيز می شود.

ده ها هزار نفر پس از زلزله بی خانمان شده اند كه نياز مبرم به چادرهای محكم و كانكس های پيش ساخته را در اين مناطق افزايش می دهد. باتوجه به اينكه فرد دارای دغدغه روحی بيشماری چون بی خانمانی و ممكن است داغدار فوت يكی از اعضاء خانواده خود باشد، بنابراين يكی از اقدامات مهم، جلوگيری از بدتر شدن درد جسمی اين افراد می باشد. افراد زلزله زده در روزهای سرد نياز به داشتن محيط گرم و علاوه بر آن نياز به گرم نگه داشتن بدن خود دارند.

افرادی كه آرتروز مفصل دارند مانند آرتروز مفصل زانو، شانه و مهره های ستون فقرات برای كاهش درد خود بهتر است لباس های گرم پوشيده و يا با بانداژ، مفاصل خود را بپوشانند. همچنين پوشاندن كليه ها و استفاده از كيسه های آب گرم و ساير وسايل كمک درمانی برای افراد به خصوص بيماران و افراد سالمند بسيار مهم می باشد. گرما می تواند سبب تسكين دردها گردد.

در واقع گرما گردش خون را به اندام مربوطه افزايش می دهد و همچنين از لحاظ روانی و فیزیولوژی حس امنيت و حمايت را برای فرد ايجاد می كند.

 البته در موادی كه به دليل آسيب ناشی از زلزله و تروما در اندام فرد كبودی، التهاب، تورم و درد ديده شود، استفاده از كيسه يخ و پماد های سردكننده بر روی عضو آسيب ديده می تواند مفيد باشد

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام