چند روش درمان طبيعی براى آرتروز

داروهای طبيعی زيادی برای افراد مبتلا به آرتروز وجود دارد. در اينجا 13 روش درمانی برای تسكين و بهتر شدن درد ناشی از آرتروز معرفی شده است، كه روی دارو و يا عمل جراحی تكيه نمی كنند.

درمان خانگی برای آرتروز

آرتوروئيت، شايع ترين نوع آرتروز و يک بيماری بيومكانيكی و فيزيولوژيک(جسمانی) است. اين كاملا نادرست است كه تصور كنيم بيشتر افراد مبتلا به آرتروز بيماران سالخورده هستند. از هر پنج بيمار مبتلا به آرتروز سه نفر زير 65 سال است. آرتروز می  تواند نتيجه استفاده بيش از حد و اشتباه از مفاصل بوده و يا اغلب به علت ورزش های سخت، چاقی و همچنين كهولت سن باشد. اگر شما درگذشته يک ورزشكار بوده ايد و متعجب هستيد كه چرا صبح ها زانو يا استخوان ران شما دچار درد می شود، از پزشک خود در مورد آرتروز سوال كنيد.

تمرين های ورزشی يک راه طبيعی درمان آرتروز است

وزنه زدن سبک به همراه ورزش های هوازی مانند ايروبيک يک تركيب عالی برای درمان طبيعی آرتروز است، كه می تواند عضلات اطراف مفاصل آسيب ديده را نيرومند و تقويت كند، از مفاصل به خوبی حمايت و همچنين كکك می كند تا آن ها سالم بمانند.

آيا كم كردن وزن می تواند يک راه درمان آرتروز باشد؟

اگر شما اضافه وزن داريد، اين وزن اضافه باعث افزايش فشار و استرس روی زانو و استخوان لگن و همچنين سبب بدتر شدن درد آرتروز می شود.

چگونه آرتروز را با مواد غذايی ضد التهاب درمان كنيم؟

تحقيقات شماری از مواد غذايی را كه باعث كاهش التهاب و تورم می شوند که علت عمده دردهای آرتروزی است را شناسايی كرده است. به نظر می رسد اسید های چرب امگا 3 نقش مهمی در کنترل التهاب و بهبود و سلامت مفصل ایفا می کنند، که ممکن است پیشرفت آرتروز را کند و آهسته کند.

به كار گرفتن طب سوزنی برای تسكين دردهای ناشی از آرتروز

طب سوزنی يک سنت باستانی چينی است كه ممكن است برای درمان آرتروز موثر باشد. كه شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط خاص بدن برای از بین بردن درد است.

چگونه با كمک ماساژ درمانی، آرتروز را مهار كنيم؟

يک ساعت ماساژ در هر هفته و حداقل برای هشت هفته، نشان داده است که باعث درمان آرتروز، تسكين درد و سفتی مفاصل شده و  باعث افزايش تحرک می گردد. در آرتروز، اسپاسم عضلانی اطراف مفاصل را با ماساژ درمانی می توان آرام كرد. ماساژور به آرامی بر روی نقطه دردناک ضربه ميزند و يا عضله دردناک را مالش می دهد، كه می تواند جريان خون را تحريک كند و سبب تنش در آن ناحيه و گرم و ريلكس و در نهايت آرام شدن آن شود.

تجهيزات ارتوپدی به كاهش درد  ناشی از آرتروز كمک می كند

اورتزها يا تجهيزات ارتوپدی و كمک درمانی به عنوان درمان برای آرتروز به وسيله ی حمايت و حفاظت از مفاصل، باعث كاهش درد می شوند. محصولات ارتوپدی كه بر روی مفاصل ملتهب قرار می گيرند، می توانند از ايجاد دردهایی که به علت اضافه وزن يا فشارهای روزانه ایجاد شده، جلوگيری کرده و با حمايت از مفاصل باعث بهبود آرتروز شوند. همچنين تجهيزات ارتوپدی می توانند به مفاصلی كه به علت آرتروز آسيب ديده اند، كمک كنند.

خرید آنلاین انواع محصولات ارتوپدی و کمک درمانی مطابق با خواسته و سلیقه شما از وب سایت فروشگاه پاک سمن (کلیک کنید)

نحوه درمان آرتروز با روش های درمانی ذهنی و جسمی

تمرين هايی كه بر روی تعامل ذهن و جسم تمركز می كنند، می توانند درمان طبيعی برای آرتروز باشند.  به اين ترتيب افراد بيمار آرامش يافته و توانايی كشش عضلات و آرام كردن ذهن خود را پيدا مي كنند.

حفظ حركت مفاصل در آرترز با درمان های مبتنی بر آب

بنياد آرتروز توصيه می كند كه در برنامه خود از استخر آب گرم استفاده كنيد، و این کار را به عنوان برنامه همیشگی زندگی خود قرار دهید. ابتدا از قسمت كم عمق و بدون هيچ تجهيزاتی شروع كنيد، سپس تمرينات را به تدريج افزايش داده تا زمانيكه به شرايط مطلوب و ايده آل خود برسيد. ورزش های آبی يک روش درمانی طبيعی برای آرتروز است و می تواند به افراد مسنی كه آرتروز دارند، كمک كند و اعتماد بنفس آنها را در ارتباط با تمرين های ورزشی بالا ببرد. همچنين باعث بهبود تحرک و انجام حركات روزانه آنها می گردد.

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام