کفش و پا-قسمت پنجم

انتخاب كفش:

مهمترین عامل در انتخاب كفش طول آن می باشد در جدول شكل (16) تناسب طول پا را با شماره های كفش مورد نیاز نشان می دهد. با اندازه گیری طول (از انتهای پاشنه تا شست) شماره كفش مناسب پا مشخص می گردد.

لازم به تذكر است كه انتخاب مدل پنجه كفش نیز حائز اهمیت است و پنجه باید با اندازه كافی پهن باشد تا قسمت عرض پا بخوبی در آن جای گیرد. (فاصله قوس قدامی)

نتیجه : افراد بایستی در موقع انتخاب كفش عرض كفش را به پهنای پا خود انتخاب كنند (شكل17) پاشنه كفش باید دارای ارتفاع حدود 2 سانتی متر بوده و سطح اتكا آن پهن باشد (در مورد آقایان و در خانم های چاق) در مورد افرادی كه دارای پاهای لاغر هستند كفش بندی مناسب است.به طوریكه با استفاده از بند قادر باشند اندازه كفش را متناسب با اندازه پاهای خویش تنظیم نمایند.برای كودكان خردسال پوشیدن كفش ساق دار به مدت 2 تا 3 روز در هر هفته به منظور قرار دادن و حفظ ساق پا در وضعیت صحیح آناتومی با اهمیت و مفید خواهد بود.این مسئله در فواصل سنی كه كودكان مرحله چاقی و دوره رشد خود را می گذرانند دارای اهمیت بیشتری می باشد.

 

 

 

شکل شماره 16                 

نگهداري پا در شكل طبيعي آن:

طرز قرار گرفتن پا در كفش تاثير مستقيم روي وضعيت تعادل بدن در جهت ايستادن، راه رفتن ، دويدن و كاركردن دارد، زماني كه پا در كفش داراي وضعيت آناتوميكي صحيحي از نظر تعادل و انتقال وزن به نقاط و سطوح كف پا باشد، ضايعات به حداقل كاهش مي يابد و قوس هاي  پا در يك  وضعيت  غير طبيعي (كوتاهي - كشيدگي) قرار نمي گيرند.

 

شکل شماره 17                                             

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام