ورزش سالمندی- قسمت دوم

بخشی از تمرینات مناسب جهت سالمندان

همانگونه که در بخش اول این مقاله گفته شد، یکی  از توصیه های مهم به تمام اقشار به ویژه سالمندان، ورزش کردن است.در این بخش از مقاله به تعدادی از ورزش های مناسب با شرایط سالمندی اشاره می کنیم.

پیاده روی به روی سطح صاف با سرعت آهسته و متوسط و حداکثر چهل دقیقه ، سه روز در هفته می تواند مفید باشد و مبارزه مناسبی بر ضد پوکی استخوان نیز می باشد.

هر چند ورزش کردن به افراد توصیه می شود اما لازم است بدانید که سالمندان و مجاز به انجام همه نوع ورزشی نیستند و انجام بعضی از ورزش ها ممکن است سلامتی آنها را به خطر اندازد.

به عنوان مثال انجام ورزش ها ی پر برخورد مانند فوتبال، دویدن سریع یا ورزش های رزمی خشن همراه با دردگیری به سالمندان توصیه نمی شود. ورزش های گروهی و ورزش هایی که بدون در نظر گرفتن شرایط جسمانی هر بیمار تجویز می شوند، ممکن است باعث تشدید بیماریها و حتی ایجاد بیماری جدید شوند.

ورزش هایی که در آن بیمار عضلات پشت ساق و ران ها را کشش دهد ممکن است برای مبتلایان به تنگی کانال نخاعی مفید باشد اما برای مبتلایان به پوکی مناسب نیستند.

بر عکس تقویت عضلات باز کننده پشتی برای مبتلایان به پوکی استخوان مفید است اما درد و ناراحتی مبتلایان به تنگی کانال نخاعی را می تواند تشدید کند.

  در بخش سوم ورزش های سالمندی

  اورتزهای مناسب حین تمرین را جهت سالمندان معرفی کرده توضیح خواهیم داد.

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام