بيماری های رايج در آرنج

مشكلات رايج در آرنج چيست؟

بسياری از مشكلات در  قسمت داخلی و خارجی، پايين استخوان بازو رخ می دهد. اين قسمت محل اتصال عضلات خم كننده و بازكننده مچ دست می باشد. آرنج گلف بازان ( التهاب اپی كونديل داخلی آرنج)، عضلات خم كننده مچ دست را درگير می كند، در حاليكه آرنج تنيس بازان (التهاب اپی كونديل خارجی) عضلات بازكننده مچ را درگير می سازد. ساير مشكلات شامل: شكستگی استخوان اوله كرانون آرنج، در رفتگی و التهاب کیسه های مفصلی آرنج ( التهاب بورس) می باشد

شكستگی استخوان آرنج

 مفصل آرنج شامل قسمت فوقانی استخوان اولنا است كه به استخوان بازو متصل است و بخشی از مفصل آرنج را تشكيل می دهد. اين مفصل سطحی و زير پوستی می باشد كه باعث می شود در معرض ضربه مستقيم، آسيب پذير باشد. شكستگی استخوان آرنج در افراد مسن شايع می باشد كه در نتيجه آسيب های غير مستقيم به آرنج ايجاد می شود. در افراد جوان، نيز شكستگی آرنج به طور كلی به دليل آسيب مستقيم به آرنج ايجاد می گردد.

علل بيماری شكستگی استخوان آرنج چيست؟

 علائم رايج  بيماری شكستگی استخوان آرنج چه می باشد؟

 بهترين روش درمان شكستگی استخوان چيست؟

در شكستگی ها با جابه جايی كم يا بدون جابجايی استخوان، بی حركتی برای 4 تا 6 هفته ممكن است كافی باشد، اما در ساير موارد نياز به انجام عمل جراحی می باشد.

آرنج تنيس بازان

منظور از آرنج تنيس بازان چيست؟

تنيس البو، همچنين التهاب اپی كونديل خارجی آرنج ناميده می شود، شامل آسيب به عضلات اكستانسور (عضلات باز كننده آرنج) می باشد. اين آسيب در قسمت خارجی آرنج رخ می دهد و همراه با درد و سختی در گرفتن اجسام می باشد. تنيس البو به دليل استفاده بيش از حد از آرنج، ضربه و تنش های تكرار شونده، ايجاد می گردد.

عوامل شايع بيماری تنيس البو چه می باشد؟

 

علايم  بيماری تنيس البو چيست؟

 آيا اورتزی برای بهبود علائم وجود دارد؟

بله، پاك سمن اورتزی با عنوان باند تنيس البو دارد كه سبب حمايت و تسكين درد می گردد.

 

التهاب کیسه های مفصلی آرنج ( التهاب بورس)

کیسه های مفصلی آرنج (بورس مفصلی آرنج)، بافت كيسه مانندی است كه در پشت مفصل آرنج قرار دارد كه اجازه حركات نرم آرنج را می دهد. التهاب کیسه های مفصلی آرنج (التهاب بورس) با درد، قرمزی و تورم اطراف استخوان اوله كرنوان آرنج همراه می باشد.

علل بيماری التهاب بورس مفصلی چيست؟

علائم  بيماری التهاب بورس مفصلی چه می باشند؟

 بهترين درمان

درمان های محافظتی (غير جراحی) برای آسيب های جزئی شامل گذاشتن يخ، پانسمان محكم، آرنج بند و دارو های ضد التهابی، می باشد. درمان برای آسيب های شديد ممكن است شامل خارج كردن مايع کیسه های مفصلی (مایع بورس)، يا تزريق در ناحيه كيسه های مفصلی برای جلوگیری از انباشت بیشتر مایع در کیسه های مفصلی باشد.

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام