چاقی و افتادگی شكم

به دلايل متعدد افراد ممكن است دچار چاقى و افتادگى شكم شوند. كاهش وزن و زايمان از مواردى هستند كه در آن شكم افراد دچار چين و چروک و ممكن است افتادگى شكم ايجاد شود. در نظر بگيريد يک خانم باردار بعد از زايمان حدود 10 الى 20 كيلوگرم از وزنش كم مى شود در نتيجه پوست شكم چين دار و شل مى شود. همچنين افرادى كه كاهش وزن زيادى را در يک دوره كوتاه مدت تجربه مى كنند، احتمالا از اين مشكل رنج مى برند.

**نكات زير براي جلوگيرى از چاقى و افتادگى شكم به خاطر بسپاريد :

   1. تغذيه مناسب و صحيح را در طول عمر رعايت كنيد. زمانى كه بيش تر از ميزان سوخت و ساز بدنتان، كالرى دريافت كنيد،اين كالرى اضافه در قالب چربى در بدن خصوصا ناحيه شكم و پهلو انباشته مى شود. بنابراين هر فرد بسته به شرايط بدنش بايد ميزان كالرى دريافتى بدنش را كنترل كند. به طور ميانگين براى كم كردن نيم كيلوگرم از وزن در هفته، آقايان بايد 2000 كالرى و خانم ها بايد 1500 كالرى در روز دريافت كنند كه بهتر است اين ميزان كالرى بيشتر در قالب پروتئين باشد.

   2. سعى كنيد در زمان ايستادن، نشستن بر روى صندلى و راه رفتن، شكم را به داخل منقبض كنيد. براى چند دقيقه تكرار كنيد و اين تمرين را براى 3 بار در روز انجام دهيد. اين انقباض شكمى به تقويت عضلات شكم كمک مي كند و همچنين سبب كاهش كمر درد در خانم ها بعد زايمان مى شود.

   3. ورزش ها و تمرينات شكمى را براى كوچک تر شدن شكم انجام دهيد. دقت نماييد براى ديدن نتايج تمرينات بايد صبر و پشتكار داشته باشيد. دراز و نشست يكى از ورزش هايى است كه انجام مكرر آن تاثير بسيار مثبت در كوچک شدن شكم دارد در هر ست 15 الى 20 بار و حداقل روزى 3 ست اين حركت را انجام دهيد. البته اگر كمردرد و يا مشكل در مهره هاى كمر داريد قبل از هر ورزشى با پزشک خود مشورت كنيد.

   4. بعد از زايمان و يا عمل جراحى شكم استفاده از شكم بندهاي طبى براى جمع نمودن و جلوگيرى از افتادگى شكم توصيه مى شود. در هنگام ورزش و فعاليت بدنى در افرادى كه اضافه وزن و شكم دارند، استفاده از شكم بند لاغرى مى تواند در كاهش وزنشان موثر باشد.

   5. به طور متوسط حدود 150 دقيقه در هفته ورزش هايى با شدت متوسط انجام دهيد. ورزش منظم در هفته مى تواند خطر ابتلا به ديابت، سكته و بيمارى هاى قلبى را نيز كاهش دهد.

 

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام