6 نكته براى داشتن خوابی بهتر برای افراد مبتلا به آرتروز

اگر بدن درد اجازه نمى دهد كه راحت به خواب برويد، شما تنها كسى نيستيد كه اين مشكل را داريد. خواب كم با افزايش احساس درد و همچنين كاهش كيفيت زندگى ارتباط مستقیم دارد.

در زير راهكار هايى را به شما معرفى خواهيم كرد كه با انجام آن ها خوابى بهتر را تجربه كنيد به خصوص براى افراد مبتلا به آرتروز :

 با دوش آب گرم برای رفتن به رختخواب آماده شوید

حمام كردن در يک وان آب گرم و يا دوش گرفتن، يک ساعت يا دو ساعت قبل از خواب، مى تواند مفاصل را تسكين دهد و باعث خواب راحت تر در شب شود. آب گرم(نه داغ) کمک مى كند تا فشار از روى مفاصل برداشته، باعث افزايش گردش خون، و همچنین كنترل التهاب و تورم نيز می گردد.

 انجام تمرين ورزشى و كشش روزانه

براي تسكين درد آرتروز و همچنين خواب بهتر لازم است كه به صورت روزانه ورزش كنيد. يک برنامه ورزشى شامل تمرين هاى كششى و انعطافى، قدرتى و نرمش هاى ايروبيک طراحي كنيد تا از اين طريق روحيه خود و انرژى و كارايي مفاصل را بالا ببريد.

 زمانى را براى آرامش خود در نظر بگيريد

قبل از خواب، وقت كمى را براى آماده كردن ذهن و جسم خود صرف كنيد. تلاش كنيد چند دقيقه مديتيشن و تنفس عميق انجام دهيد كه باعث افزايش آرامش عضلانى و کمک به تصويرسازى ذهن است.

 بر روی افکار مثبت در زندگی خود تمرکز کنید

ياد بگيريد كه چگونه افكار و رفتارهاى منفى را كه مانع از خواب آرام ميشوند، متوقف كنيد. كساني كه آرتروز دارند و در عين حال اين روش را تمرين ميكنند، بيشتر از خواب لذت برده و احساس درد كمترى دارند.

 افسردگى را كنترل كنيد

افرادى كه با آرتروز مواجه هستند، شانس ابتلا به افسردگى در آنها بيشتر است. به علاوه، افسردگى باعث بدترشدن و تحريک هرچه بيشتر درد ميشود. درد و افسردگى هر دو، باعث ايجاد اختلال در خواب مى شوند، مديريت و كنترل افسردگى نه تنها روى خواب تاثير مستقيم دارد، بلكه به كم شدن درد نيز کمک شايانى مى كند. اگر شما تجربه افسردگى را داريد، با يک پزشك در اين باره مشورت كنيد.

 وزن خود را کاهش دهید

اگر شما اضافه وزن داريد، كاهش وزن براى مفاصل و خواب بهتر مفيد است. كاهش وزن به آسانى فشار را از روى مفاصل برمى دارد، باعث كاهش درد و التهاب شده، و خطر وقفه تنفسى (آپنه) در خواب را برای افراد مبتلا به آرتروز كاهش مى دهد.

آیا این مطلب به نظر شما مفید بود؟ خیــر
از اینکه ما را در ارائه مطالب بهتر یاری نمودید متشکریم.
نظرات و پیشنهادات شما یاری رسان ما در ارائه خدمات بهتر میباشد.

نظر شما با موفقیت ثبت شد، سپاسگزاریم. متاسفانه فرآیند ثبت نظر شما با مشکل مواجه شد.

عضو جدید هستم!گذرواژه را فراموش کرده ام